Ko Tao, huisje op het strand

Hallo Nederland!

Wat leuk om jullie berichten te lezen. Ga vooral zo door! De tijd gaat hier zo bizar snel. We hebben zo gek veel te doen.  Niet normaal! Enkele dagen geleden zijn we per nachttrein vertrokken naar de zuidelijke eilanden. Ko Tao om precies te zijn. De reis per nachttrein is mij (Diana) zeer goed bevallen: ik heb in 1 roes doorgeslapen (met uitzondering van het moment dat Margreet mij verschrikt wakker maakte omdat ze dacht dat we de halte hadden gemist. Dit was uiteraard niet het geval, zeker 2 uur te vroeg, maar dat terzijde). Sowieso was het best gezellig in de trein, want we zaten in de coupe met alleen maar locals. Communicatie met hen verliep niet geheel wat je zegt soepel en we werden weer als aapjes aangekeken. De trein had 2 uur vertraging (dit vonden we niet zo erg, want op Chumphon moesten we toch 2 uur wachten op de boot). Toen we op Chumphon aankwamen om 06.00 uur in de morgen werd ons verteld dat de boot motorpech had. 1 troost: om 13.00 uur ging er nog 1. Damn! 6 uur wachten. Deze tijd hebben we uiterst nuttig besteed. Vanaf 8 uur zaten wij in het zonnetje. Toen boot gepakt, taxi (wat eigenlijk een pickup truck is uit de jaren 70, waar 10 mensen tegelijk in gepropt worden) naar de bungalows. Via via hadden we een adresje gekregen. Nu zitten we in uiterst pittorisk, lief, bruin, oud krakkemikkig bungalowtje op het strand voor een wereldbedrag van 8 euro per nacht. Mama O-Chai, een Thais vrouwtje van een jaar of 75 runt het, dus we kunnen beetje werken aan ons Thais. Echt iets voor ons! Het is slechts 15 stappen lopen en je zit in het water (superhelder, allemaal Nemo-achtige visjes!) Het ziet er allemaal heel idyllisch uit. Het weer is top, circa 30 graden (Lyan, we hebben gelukkig geen last van een after-moeson haha), dus het bruiningsproces verloopt uiterst prima (mooooooiii). Hoe is het weer in Nederland? Lijkt me echt ont-zet-tend balen als het koud is...haha! De afgelopen avonden zijn we telkens naar dezelfde tent geweest: Lotus bar. Er liggen allemaal vloerkleden op het strand met lage stoeltjes. Erg knus! Op de stoeltjes zit backpackersvolk. Erg gezellig, en makkelijk vrienden maken. We zijn al met een paar uit eten geweest, stranddagjes gehad (o.a. leren jongleren. Hoe vinden jullie die?!) en morgen gaan we misschien met een Duitse jongen (appetijtelijk) kajakken of met scooters het eiland verkennen. Gisteren hebben we verder een boottocht gemaakt om het eiland. De vissersboot stopte bij alle mooie baaien en eilandjes nabij Ko Tao, waar je dan kon snorkelen. Onze eerste stop was bij Shark Bay, daar gingen we snorkelen (wat zelfs ik, als heuze waterrat (ehhh not) erg kon waarderen). Prachtig! Alleen toen mede-snorkelaar zei dat hij een haai zag van circa 1.5 meter, wisten Margreet en ik niet hoe snel we uit het water moesten komen haha. Ook stopten we bij een geweldig mooi eiland: Nang Yan Island. Het mooiste strand dat we ooit gezien hebben, wat een paradijs! Hier hebben we eveneens gesnorkeld, en we zagen prachtige vissen: zebra-visjes, puntige visjes, blauwe visjes en op de grond een soort drollen (die bewegen ook, best typisch: een bewegende drol). Superleuk dat snorkelen, en we gaan het zeker nog een x doen. We blijven hier nog een dag of 2 en vertrekken dan naar een ander eiland, even kijken wat leuk is. We hebben het er allemaal maar druk mee...Serieus.

We hebben overigens een Thais telefoonnummer waar jullie ons op kunnen bereiken: 0066 847158645. Bellen is duur, maar smsen kost niet gek veel (vraag me niet hoeveel). Verdere update: blaren zijn OK, 1 hernia is aanwezig, backpack is zwaar, en telkens zijn we dingen kwijt. Of we hebben alles netjes opgeborgen, en komen er dan achter dat we de camara nog in onze tas hebben laten zitten, en dat alles er weer uit moet (is Margreetje erg goed in). Verder: temperatuur 30 graden, beetje wolkjes, lippen zijn verbrand (dus Ria, we lijken een beetje op jou hah), eten is goed (vaak rijst sweet and sour), veel backpackers/ toeristen, veel ladyboys, prostituees die mannen lastig vallen, leuke restaurantjes, enzovoorts enzovoorts.

Ik ga nu een ticket boeken naar Chiang Mai voor volgende week, dus spreek jullie later! Foto's volgen! Tot snel!